Har du ett intresse för att sy saker och önskar att du skulle kunna göra något mer av det? Med ett startupföretag har du chansen att utveckla dina idéer, genom att börja i liten skala och se vart det leder. Kanske kan du börja tjäna pengar genom att erbjuda enkla kurser online och lära ut vilka saker som går att sy själv.
Vad behövs för att nå ut?
För att du ska ha en chans att lyckas måste du nå ut till människor som kan vara intresserade av det du sysslar med. Du behöver en bra hemsida och ett fungerande upplägg för sociala medier. Vänder du dig till en professionell designbyrå i Stockholm kan du få den hjälp du behöver för att komma igång med din närvaro på nätet och på sociala medier. Till en ganska låg kostnad kan en designbyrå i Stockholm utveckla en hemsida som passar din verksamhet och du kan få ett abonnemang som är anpassat efter dina behov.
Vad är din usp?
Även om ett startupföretag är en företagsform som är gjord för att du ska kunna utveckla verksamheten efter hand kan du behöva komma fram till vad du har för usp. Usp står för Unique Selling Point och är det som gör ditt företag unikt, det som gör att kunder kan vilja välja just dig bland andra alternativ. Kommer du fram till vad du har för usp kan du strukturera upp din verksamhet utifrån det, även om det finns möjlighet att ha en del saker som blir lite vid sidan av din usp. Vill du till exempel lära ut hur man kan sy saker själv kan din usp vara ”så enkelt att alla kan klara det” och då kan du skapa gratis videoklipp och lektioner som går att köpa, där det är perspektivet som står i centrum. Det finns inget som hindrar att du någon gång släpper en mer avancerad lektion, men det är viktigt att du låter det som stämmer överens med din usp vara det viktigaste. Att ha en usp har också andra fördelar, som att den designbyrå du anlitar i Stockholm lättare kan få en uppfattning om vad det är du vill nå ut med, och till exempel skapa en hemsida där det är något som framhävs extra tydligt.